Wendagen

Voordat kinderen 4 jaar worden, mogen ze 4 dagdelen komen wennen in groep 1. Dit maakt de overgang naar een volle schoolweek gemakkelijker en rustiger.

Een maand voordat uw kind 4 jaar wordt, neemt de leerkracht contact op met u om een afspraak te maken voor een kennismakingsgesprek op school. In dit gesprek maken we kennis met u en uw kind, vertelt de leerkracht hoe het reilt en zeilt in groep 1 en is er ruimte voor vragen. Ook spreken we tijdens dit gesprek de wendagen af.

In totaal mag uw kind 4 dagdelen komen wennen vanaf het moment dat het kennismakingsgesprek is geweest. Er zijn geen vaste wendagen. We stemmen dit met u af en kijken wat er mogelijk is. Tot slot krijgt uw kind nog een leuk welkomstpakketje mee naar huis en kijken we uit naar de eerste schooldag.